دسته‌بندی نشده

زلنسکی در مورد بحران اوکراین با بنت تلفنی گفت وگو کرد

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین روز شنبه با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت و گو کرد.


زلنسکی بامداد روز یکشنبه از ادامه گفت و گوهای تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که با بنت در مورد تهاجم روسیه و چشم انداز مذاکره های صلح صحبت کرده است.


وی بار دیگر بر توقف سرکوب غیر نظامیان تاکید کرد و از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا به آزادی شهردار ملیتوپول و شخصیت های دیگر کمک کند.


دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز اعلان کرد که این مکالمه بیش از یک ساعت به طول انجامید و راه های پایان جنگ در اوکراین و و تلاش هایی که تل آویو برای این مساله انجام می دهد، مطرح گردید. 


این تماس تلفنی پس از آن صورت گرفت که زلنسکی پیشتر گفته بود که به بنت پیشنهاد داده که اسرائیل میزبان مذاکرات آتش‌بس بین اوکراین و روسیه باشد و همچنین عنوان کرده که اسرائیل می‌تواند نقش مهمی در تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ ایفا کند.


کانال ۱۲ به نقل از منابع دولتی رژیم صهیونیستی که نامشان فاش نشد، گزارش داد که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در حال بررسی این پیشنهاد است.


زلنسکی و بنت از زمان حمله نیروهای مسکو به اوکراین چندین بار با هم صحبت کرده اند. بنت همچنین چندین بار با پوتین صحبت کرده بود و شنبه گذشته برای دیدار با پوتین به روسیه سفر کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply