دسته‌بندی نشده

نماینده سابق پارلمان عراق از اتباع این کشور خواست فوری اروپا

بغداد– ایرنا– روحانی برجسته عراقی در هشداری بی سابقه از اتباع عراقی مقیم اروپا خواست برای در امان ماندن از جنگ ویرانگر ناشی از تبعات جنگ اوکراین، به اماکن امن مهاجرت کنند.


به گزارش ایرنا، «شیخ جلال الدین صغیر» عضو سابق دفتر سیاسی مجلس اعلای اسلامی و نماینده اسبق پارلمان از اتباع عراقی خواست قبل از دست رفتن فرصت، به اماکن امن مهاجرت کنند.


وی در آخرین سخنرانی خود که در شبکه های اجتماعی عراقی بازتاب نسبتا گسترده ای پیدا کرده گفته است: «به برادران عراقی مقیم در اروپا توصیه می شود اگر می توانند به اماکن امن خارج از اروپا مهاجرت کنند، حتما همین الان این کار را انجام دهند زیرا اگر جنگ ویرانگر دربگیرد، دیگر قادر به جابجایی نخواهند بود.»


وی اضافه کرد که همه علائم و تحولات گویای آن است که  تبعات جنگ اوکراین به جنگی ویرانگر در اروپا خواهد انجامید و دیگر اروپا جای امن نخواهد داشت.


این نخستین روحانی و شخصیت برجسته سیاسی عراقی است که به این صراحت، درباره وقوع جنگ ویرانگر در اروپا در نتیجه تبعات جنگ اوکراین هشدار داده است.


پیش از این نیز «عبدالباری عطوان» روزنامه نگار برجسته فلسطینی و شخصیت صاحب نام عربی، در آخرین ویدئوهای خود در صفحه شخصی اش در فیسبوک از احتمال وقوع جنگ ویرانگر در اروپا ابراز نگرانی کرده بود.


وی که مقیم لندن است، گفت: «واقعا الان گیج شده ایم، چون نمی دانیم اگر جنگ سراسر اروپا را گرفت، دیگر به کجا باید مهاجرت کنیم!»



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply