دسته‌بندی نشده

سخنگوی کرملین مذاکرات با اوکراین از روز دوشنبه از سر گرفته می شود

تهران-ایرنا- دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گزارش‌ها در خصوص مذاکرات با اوکراین در روز یکشنبه را رد کرد و گفت این مذاکرات در روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد.


به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از “اسپوتنیک”، پسکوف گفت: مذاکرات برای فردا (دوشنبه) برنامه ریزی شده است . 
در همین حال مشاور رییس جمهور اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که مذاکرات با روسیه هم اکنون درجریان هستند. 
اولسکی ارستوویچ مشاور رییس جمهور اوکراین گفت: روسیه و اوکراین هم اکنون به صورت فعال درحال برگزاری مذاکرات هستند و در این مذاکرات، وضعیت پیرامون شهر ماریوپل در تمرکز مقامات اوکراینی است. 
وی در مصاحبه با تلویزیون ملی اوکراین گفت: گفتگوها هم اکنون درحال انجام است. 
مشاور رییس جمهور اوکراین اعلام کرد برای جلوگیری از تصرف ماریوپل توسط روسیه، به‌اندازه کافی نیروهای اوکراینی در این شهر مستقر شده‌اند. 
تاکنون چند دور مذاکره بین هیات‌های روسیه و اوکراین در سطوح مختلف انجام شده اما به آتش بس فراگیر منجر نشده است. مذاکرات وزیران خارجه دو طرف در ترکیه نیز دستاورد ملموسی نداشت. تنها نتیجه این مذاکرات، ایجاد زمینه برای آتش بس موقت در برخی مناطق، جهت خروج غیرنظامیان از مسیرهای بشردوستانه بوده است. 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 
پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 
همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 
 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply