دسته‌بندی نشده

میوه شب عید با قیمت تمام شده عرضه شود پرهیز از درجه بندی کردن

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، از سازمان تعاون روستایی گیلان خواست نسبت به عرضه میوه شب عید با قیمت تمام شده اقدام کند و خاطرنشان کرد: حداقل قیمت ها جهت عرضه سیب و پرتقال در نظر گرفته شود.


اسدالله عباسی امروز، ۲۶ اسفندماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گیلان که در آستانه عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان برگزار شد، با تاکید بر لزوم تامین گوشت قرمز در بازار، اظهار کرد: شرایط برای واردات دام زنده و گوشت منجمد با برش استانی فراهم شود تا شاهد تنظیم بازار و کاهش قیمت باشیم.


وی با اشاره به تامین ۱۰۰ تنی گوشت منجمد در استان و توزیع ۳۵ تن آن، افزود: گیلان استان هدف گردشگری بوده و باید کالاهای اساسی و پرمصرف به دست مصرف کننده برسد تا شاهد ناترازی در بازار نباشیم.


استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت خوبی در تولید مرغ گرم با قیمت ۸۰ هزار تومان داریم، عنوان کرد: هم اکنون ۲۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده و کمبود نخواهیم داشت.


عباسی با اشاره به افزایش مصرف مرغ در استان به ویژه در ایام نوروز، ادامه داد: دستگاه های مرتبط با بازار مرغ حتما نیازهای خود را اعلام کنند تا تعادل در عرضه و تقاضا به هم نخورد، همچنین تامین مرغ منجمد در دستور کار است.


وی سهمیه مرغ منجمد استان را ۴۰۰ تن دانست که تاکنون ۵۰ تن آن توزیع شده و گفت: شکر نیز با قیمت بسته بندی ۳۴ هزار تومانی و قیمت فله ۲۸ هزار تومانی و قیمت عمده ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در حال عرضه بوده و کمبودی نداریم.


استاندار گیلان از اکیپ های نظارت بر بازار خواست به ویژه در ماه رمضان درجه بندی زولبیا و بامیه را اعمال نکنند و یادآور شد: درجه بندی ممتاز، درجه یک و درجه دو صورت نگیرد و قیمت ها ثابت باشد.


وی همچنین از سازمان تعاون روستایی گیلان خواست نسبت به عرضه میوه شب عید با قیمت تمام شده اقدام کند و خاطرنشان کرد: حداقل قیمت ها جهت عرضه سیب و پرتقال در نظر گرفته شود.


عباسی خواستار نظارت روزانه بر بازار آرد و نان شد و اضافه کرد: این نظارت ها در روزهای جمعه و تعطیل نیز ادامه دارد؛ فعالیت نانوایی ها دارای حساسیت بوده و لذا سهمیه آرد باید متناسب با پخت باشد.


وی با اشاره به انجام ۲۹۱۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تشکیل پرونده تخلف برای ۸۳۲ واحد و پلمب ۶۸ واحد، تاکید کرد: این سختگیری ها لازم است تا بتوانیم آرامش بازار را حفظ کنیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

Leave a Reply