دسته‌بندی نشده

مصوبه دولت درخصوص حمایت از واحدهای دانش بنیان اصلاح شد

تهران – ایرنا – دولت با هدف امکان استفاده همه واحدهای دانش بنیان از تسهیلات اعطایی توسط بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی اعتباری و صندوق‌های حمایتی پیش بینی شده، مصوبه مربوط به حمایت از واحدهای دانش بنیان را اصلاح کرد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، نشست این هفته هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» برگزار شد که موضوع تمدید مجوز واردات کالاهای اساسی از طریق شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از واردات مورد بررسی قرار گرفت.


هیات وزیران در راستای حمایت از اقشار مرزنشین کشور به لحاظ مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی آنها، ضمن بررسی تمدید مصوبه دولت درخصوص مجوز واردات کالاهای اساسی از طریق شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از صادرات، تمهیداتی را در این خصوص اتخاذ کرد.


تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دوکابین


دولت در اجرای حکم مقرر در بند (ف) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبنی بر پرداخت مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دوکابین، آیین نامه اجرایی آن را تصویب کرد.


به موجب آیین نامه فوق، انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در تملک اشخاص مشمول که در ابتدای ۱۴۰۱ ارزش هر یک از آنها بیش از ۱۰ میلیارد ریال باشد، مشمولین این آیین نامه هستند.


نرخ مالیات سالانه انواع خودروی سواری و وانت دو کابین موضوع این آیین نامه، به شرح زیر است:


خودروهای تا سقف ارزش ۱۰ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه صفر درصد)


خودروهای از مبلغ ۱۰ میلیارد و یک ریال تا ۱۵ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه یک درصد)


خودروهای از مبلغ ۱۵ میلیارد و یک ریال تا ۳۰ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه ۲ درصد)


خوروهای از مبلغ ۱۰ میلیارد و یک ریال تا ۴۵ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه ۳ درصد)


خودروهای نسبت به مازاد ۴۵ میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه ۴ درصد)


در محاسبه مالیات موضوع این آیین نامه، هر یک از خودروهای مشمول، جداگانه مشمول مالیات می­ باشد.


همچنین سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، ارزش روز انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق (کابین) را با توجه به سال ساخت یا واردات آنها و متناسب با جداول ارزش خودرو که در پایان سال ۱۴۰۰ اعلام شده است، تعیین نماید. مبنای تشخیص مشخصات خودرو و مالک آن، اطلاعات مندرج در شناسنامه خودرو صادر شده توسط نیروی انتظامی (برگ سبز) است.


کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی نیز مکلف هستند مالیات سالانه خودروهای مشمول خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را مطابق نرخ های مندرج در این آیین نامه، حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ پرداخت نمایند. چنانچه اشخاص مشمول، تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام ننمایند، سازمان می تواند با مطالبه سیستمی و از طریق عملیات اجرایی موضوع فصل نهم باب چهارم قانون، مالیات متعلق را وصول نماید.


دولت آیین نامه اجرایی موادی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را اصلاح کرد


هیات وزیران همچنین با هدف رفع ایراد هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص آیین نامه اجرایی مواد (۳۸)، (۳۹)، (۴۰)، (۵۳) و (۵۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آن را اصلاح کرد.


بر این اساس، آخرین حقوق و مزایای دریافتی شهدا، جانبازان و آزادگان دارای حالت اشتغال مشمول تبصره (۱) اصلاحی ماده واحده قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، از کارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و ماده (۳۸) قانون با رعایت ضوابط مندرج در ماده (۴۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران – مصوب ۱۳۸۶ – و تبصره‏های آن به عنوان حقوق بازنشستگی تعیین و پرداخت می ‏گردد.


اصلاح مصوبه دولت درخصوص حمایت از واحدهای دانش بنیان


دولت با هدف امکان استفاده همه واحدهای دانش بنیان از تسهیلات اعطایی توسط بانک ها و سایر مؤسسات مالی اعتباری و صندوق های حمایتی پیش بینی شده، مصوبه مربوط به حمایت از واحدهای دانش بنیان را اصلاح کرد.


بر این اساس، کلیه بانک ها، مؤسسات مالی و اعتباری غیر بانکی و صندوق هایی که به موجب قانون و یا مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده اند، موظفند قراردادهای مربوط به تخصیص زمین توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های تابعه و شهرک‌های کشاورزی و همچنین ازجمله قراردادهای مربوط به تخصیص زمین برای اجرای طرح های صنایع روستایی و پروژه های دامداری و آبزیان و زراعت که حسب مورد موافقت اصولی آنها توسط وزارت جهاد کشاورزی صادر شده است و نیز قراردادهای مربوط به حق بهره برداری از زمین و خدمات زیربنایی در شهرک های علمی و تحقیقاتی، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری را هم ردیف اسناد رسمی پذیرفته و تسهیلات اعتباری و حقوقی مربوط به اسناد رسمی را در خصوص قراردادهای مزبور اعمال نمایند.


 دولت آیین نامه اجرایی مربوط به فهرست خدمات آموزشی، پژوهشی و ورزشی معاف از مالیات و عوارض را اصلاح کرد


با تصویب هیات وزیران، آیین نامه اجرایی جزء (۱۴) بند (ب) ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده درخصوص فهرست خدمات آموزشی، پژوهشی و ورزشی معاف از مالیات و عوارض قانون مذکور اصلاح شد.


بر این اساس، ارایه خدمات پژوهشی (تحقیقاتی و فناوری) و آموزشی توسط مدارس، مراکز فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز پژوهش فناوری و سایر مراکز و مؤسسات و اشخاص دارای مجوز از مراجع ذی­صلاح قانونی و انجمن‌های علمی دارای مجوز از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و مرکز مدیریت
حوزه های علمیه و همچنین ارایه خدمات ورزشی توسط فدراسیون ها و هیئت های ورزشی، مؤسسات، مراکز، اتحادیه ها و باشگاه های ورزشی و اشخاص دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان، مشمول معافیت موضوع این آیین نامه می‌باشند.


 اصلاح مصوبات مربوط به تهاتر مطالبات و بدهی های شرکت های خصوصی با شرکت های دولتی زیرمجموعه بخش برق وزارت نیرو 


دولت با هدف امکان تعامل سازمان امور مالیاتی با شرکت دولتی بدهکار درخصوص تهاتر مطالبات و بدهی های تعدادی از شرکت های خصوصی با شرکت های دولتی زیرمجموعه بخش برق وزارت نیرو، با اصلاح مصوبات مربوط به تهاتر یاد شده موافقت کرد.




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

Leave a Reply