دسته‌بندی نشده

نعیم قاسم مسأله انتخاب رئیس جمهور لبنان به دامن خارج انداخته

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: من توصیه می‌کنم که مساله انتخابات به دامن خارج انداخته نشود و ما به خارج از کشور تکیه نکنیم.


به گزارش ایسنا، به نقل از النشره،‌ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: من توصیه می‌کنم که مسأله انتخابات به دامن خارج انداخته نشود و ما به خارج از کشور تکیه نکنیم. مشکل از داخل است و ما باید آن را حل کنیم، داخل کشور مسئول انتخاب است. هریک از ما باید به مسئولیت خود عمل کند، ما در مقابل مسأله‌ انتخابی هستیم که نباید درخصوص آن کوتاهی کنیم.


نعیم قاسم عنوان داشت: برای ریاست جمهوری لبنان دو راه است و راه سومی وجود ندارد، راه اول گفتگو و تفاهم است تا مقدمه‌ای برای جلسات پارلمانی باشد که به انتخاب رئیس جمهور منجر شود. این چیزی است که اخیراً نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان مطرح کرد تا گفتگو راهی برای انتخابات باشد و در سایه بسته بودن چشم انداز و حضور نمایندگان برای ۱۳ بار در جلسه پارلمان و عدم توفیق در انتخاب رئیس جمهور، این مساله‌ای خوب است و گفتگو می‌تواند راهی تاثیرگذار باشد.


وی افزود: راه دوم و به دلیل هراس از طولانی شدن خلأ و ادامه یافتن مناقشات این است که درمورد یک شخص برای تصدی ریاست جمهوری به اتفاق نظر برسیم بدون آنکه پیش شرط و مذاکرات طولانی را مطرح کنیم، شروطی که ما داریم در شخص سلیمان فرنجیه وجود دارد در وهله اول او به همگان روی باز نشان می‌دهد و به صف بندی‌ها در مرحله آتی دامن نمی‌زند،‌ دوم او دیدگاه سیاسی شفافی برای استقلال لبنان و آزاد کردن آن و مقاومتش علیه دشمن اسرائیلی دارد و تسلیم طمع دشمن نمی‌شود؛ سوم او آماده تکمیل یک طرح اقتصادی برای نجات لبنان در چارچوب پارلمان است و او به شرق و غرب و تمامی گروه‌ها روی باز نشان می‌دهد و سیاست درب‌های باز را دنبال می‌کند.


از سوی دیگر، معاون دبیرکل حزب الله لبنان نسبت به درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه ابراز تاسف کرد؛ چراکه درگیری میان برادران است و این اقدامات تلافی جویانه بیهوده، به هیچ وجه برنده‌ای ندارد و با هیچ شعار و عنوانی قابل قبول نیست.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

Leave a Reply