دسته‌بندی نشده

نایسر اولویت اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه هنری کردستان

ایسنا/کردستان سرپرست حوزه هنری استان کردستان کمک در جهت ارتقای شاخص های فرهنگی در نایسر را مهمترین و اصلی ترین برنامه حوزه هنری کردستان عنوان کرد.


 افشین آزادی، امروز ۳۱ خرداد در دیدار با داریوش ورمزیار شهردار نایسر، با قدردانی از اقدامات مثبت شهرداری در این ناحیه منفصل شهری اظهار کرد: فراهم سازی زیرساخت های لازم برای فعالیت های فرهنگی و هنری در کنار فعالیت های عمرانی در نایسر، توسعه متوازن در این ناحیه بزرگ شهری را رقم خواهد زد.


وی افزود: حوزه هنری استان کردستان با برنامه ریزی به صورت جدی انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در نایسر را پیگیری می کند و در جهت تحقق بخشی این برنامه ها از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل های استانی و کشوری بهره خواهد برد.


آزادی با اشاره به نقش مردم در اجرای این برنامه ها ادامه داد: به دفتر هنرهای مردمی حوزه هنری استان کردستان مأموریت داده شده است تا با همکاری سایر ادارات و نهادها و مشارکت معتمدین و فعالین فرهنگی و هنری فعال در نایسر و دیگر مناطق حاشیه در سنندج نسبت به فراهم سازی شرایط بهره مندی نوجوانان و جوانان نایسری از ظرفیت های فرهنگی و هنری را فراهم کند.


وی با اشاره به سرانه صندلی سینمایی به عنوان یکی از مؤلفه های مد نظر توسعه شهری، ضمن قدردانی از اداره کل مسکن و شهرسازی استان کردستان علی الخصوص معاونت مسکن و بازآفرینی شهری گفت: خوشبختانه با در اختیار قرار گرفتن فضای مناسب در محل مجتمع فرهنگی و هنری نایسر دو سالن سینمایی و تعدادی فضای جنبی جهت انجام کارهای فرهنگی و هنری در نایسر فراهم گردیده است و با توجه به پایان یافتن مراحل تجهیز و آماده سازی این بخش امیدواریم بتوانیم با همکاری شهرداری و دیگر متولیان استانی از ابتدای فصل تابستان شاهد آغاز به کار سینما و کلاس های آموزش هنری در نایسر باشیم.


سرپرست حوزه هنری استان کردستان تأکید کرد: خوشبختانه دلسوزی و تلاش مسئولین در پیشبرد برنامه ها به عنوان یک شاخصه مهم در کردستان کاملاً مشهود است و این مشخصه می‌تواند به عنوان یک الگوی کار جهادی در کشور مورد توجه قرار گیرد.


وی فعالیت های شهرداری نایسر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: آنچه که امروز در بحث عمران شهری در نایسر مشاهده می گردد حاصل عزم جدی و نگاه فرهنگی است که مدیران شهرداری برای توسعه شهری در این ناحیه مد نظر قرار داده اند و حوزه هنری این آمادگی را دارد در زمینه های مختلف مورد نیاز از جمله ساخت سردیس، نقاشی دیواری و مباحث مربوط به زیباسازی منظر شهری نایسر با شهرداری همکاری لازم را به عمل آورد.


ایجاد زیرساخت های فرهنگی مهمترین برنامه شهرداری در نایسر است


داریوش ورمزیار، سرپرست شهرداری نایسر، در ادامه این دیدار از کمک در ایجاد زیرساخت های فرهنگی و هنری در نایسر به عنوان مهمترین دغدغه و برنامه شهرداری در نایسر نام برد.


وی در ابتدا با قدردانی از فعالیت های دو سال اخیر حوزه هنری در بحث آموزش و به تصویر در آوردن توانمندی های این ناحیه شهری در قالب کتاب و مستند گفت: با آغاز به کار پردیس سینمایی نایسر و دیگر بخش های پیش‌بینی شده در مجتمع فرهنگی و هنری نایسر، یک تحول بسیار ارزشمند در توسعه شهری نایسر رقم خواهد خورد.


ورمزیار ادامه داد: با توجه به نگاه شهردار مرکزی سنندج و اعضای شورای اسلامی شهر به توسعه نایسر بر مبنای فرهنگ، با همراهی و همکاری معتمدین نسبت به رفع کمبودها و ارتقای شاخص های شهری این ناحیه کارهای بسیار خوبی را به انجام رساندیم.


وی به ساخت دو چمن مصنوعی در کنار مجتمع فرهنگی و هنری نایسر توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: با کنار هم قرار گرفتن این امکانات می توانیم شاهد سطح رضایتمندی و بهره مندی متوازن مردم نایسر از بسترهای فرهنگی، هنری و اجتماعی باشیم.


سرپرست شهرداری نایسر به اقدامات ۱۴ ماهه شهرداری در نایسر اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱در زمینه آسفالت ۶۰ هزار متر از معابر و کوچه ها آسفالت شده است و در سه ماه اخیر نیز در ۳۰ هزار متر دیگر از معابر و کوچه‌های نایسر آسفالت و جدول کشی صورت گرفته است.


ورمزیار به طرح بزرگ مهار و هدایت آب های سطحی نایسر هم اشاره کرد و گفت: هم اکنون این طرح که در نوع خود در استان بی نظیر است در مراحل پایانی قرار گرفته و دیگر شاهد آب گرفتگی معابر اصلی نایسر از آب های سطحی نخواهیم بود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرکلینیک تخصصی کسب و کاردکترمیر

Leave a Reply