دسته‌بندی نشده

دانشگاه ها بر اساس توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی رتبه بندی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تقویت فعالیت های فرهنگی سرمایه گذاری اجتماعی است، گفت: دانشگاه‌ها بر اساس توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی رتبه‌بندی می‌شوند.


دکتر عبدالحسین کلانتری، دوشنبه ۱۲ تیرماه، در اجلاس دبیران مناطق و کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در دانشگاه تبریز، در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، ضمن محکوم کردن  این حرکت زشت و ناپسند غربی‌ها اظهار کرد: اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، ضلالت غربی ها را نشان می دهد و این عمل آنها بیانگر نفوذ و سیل عظیم اسلام گرایی در غرب است.


وی در ادامه با اشاره به نحوه اجرا، چگونگی و تشریح برخی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها گفت: ایام تابستان فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی برای انواع برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان است. امروزه بیشترین ارتباط و تعاملات دانشجویان با کارکنان است و باید از این ظرفیت دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف و راهبردهای کلان توسعه فرهنگی استفاده کرد.


حمایت از فعالیت‌های دانشجویی با تمام توان


کلانتری افزود: تقویت، حمایت و کمک به مجموعه‌های تشکل‌های دانشجویی، کانون‌ها، انجمن‌های علمی و بسیج کارکنان، دانشجویی و اساتید برای توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ضروری است، از این رو تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی با شیوه‌ها و ابزارهای مختلف، سرمایه‌گذاری در این حوزه است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تاکید کرد: روسا، معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، باید از امروز برای ورودی‌های جدید برنامه فرهنگی داشته باشند و بهترین گزینه هم در این ارتباط استفاده از ظرفیتهای مجموعه‌های دانشجویی دانشگاه است.   


وی با تاکید گسترش و توسعه فعالیت‌های دانشجویی تصریح کرد: دانشجویانی که در فعالیت‌های فرهنگی و گروهی مشارکت می‌کنند، بهترین و موفق ترین دانشجویان هستند. از این رو با جذب بیشتر دانشجویان جدید الورود جهت عضویت در تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی می‌توان در آینده از بسیاری از چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه و دانشگاه‌ها جلوگیری کرد.


کلانتری افزود: در ترم تحصیلی جدید، استراتژی موثر معاونان فرهنگی و اجتماعی باید تامل مبتنی بر رفتار محبت آمیز با دانشجویان باشد به عبارتی همانطوری که با فرزندان خود رفتار می کنند، باید با دانشجویان نیز رفتار و کنش داشته باشند.


رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس فعالیت‌های فرهنگی


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها بر اساس توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی رتبه‌بندی می‌شوند، یادآور شد: امروزه به دلیل برخی مشکلات از جمله مسائل مالی، اجرای برخی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها با کندی پیش می رود ولی با این وجود هم می توان کارهای ارزشمند، موثر و اثرگذاری انجام داد.


کلانتری، رویداد اربعین و اردوی راهیان نور را بهترین، موفق‌ترین و اثرگذارترین برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بیان کرد و افزود: این برنامه‌ها در دانشگاه‌ها باید در اولویت قرار گرفته و برای مشارکت بالای دانشجویان نیز حمایت و پشتیبانی های لازم صورت گیرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردستگاه تصفیه آب

Leave a Reply