دسته‌بندی نشده

اعتراضات مسلمانان در هند با خشونت پلیس مواجه شد

تهران – ایرنا – مسلمانان هند امروز جمعه در بسیاری از مناطق این کشور به دلیل اظهارات موهن دو تن از اعضای سابق حزب حاکم در مورد پیامبر عظیم الشان حضرت محمد (ص) تجمعات اعتراضی برگزار کردند و پلیس این کشور در برخی شهرها با معترضان مقابله کرده است.


به گزارش ایرنا از رویترز، پس از اظهارنظر دو مقام از حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) طی هفته های اخیر در مورد زندگی خصوصی پیامبر اکرم (ص)، دولت نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، با واکنش شدید مسلمانان در داخل و خارج از جمله تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مواجه شد. یکی از این دو فرد اهانت کننده به نام نوپور شارما که سخنگوی حزب هم بود، تعلیق و مقام دیگر توسط حزب اخراج شده است.


بنا به گزارش رویترز، در شهر پرایاگراج اوتار پرادش، پلیس ضدشورش به جمعیت معترض گاز اشک آور شلیک کرده است.


خبرگزاری هندی ای ان آی فیلم این تیراندازی را پخش کرده است.


پراشانت کومار، یک مقام ارشد پلیس اوتار پرادش، گفت که در مجموع ۱۰۹ نفر از مناطق مختلف اوتار پرادش توسط پلیس به دلیل نقش ادعایی آنها در اعتراضات امروز دستگیر شده اند.


انیس گوپتا، یک مقام ارشد دیگر پلیس هند در تماس تلفنی با رویترز خبر داده، در رانچی، پایتخت ایالت جارکند، معترضان به سمت پلیس سنگ پرتاب کرده و برخی از افسران را زخمی کرده اند و افزود که اکنون اوضاع تحت کنترل است. تظاهرات مسلمانان هندوستان در سایر شهرها و شهرها همچنان مسالمت آمیز بود.


در منطقه خودمختار اکثرا مسلمان نشین کشمیر نیز، گروه های کوچکی در ده ها مکان تجمع کردند که برخی از آنها شعارهایی را علیه مقامات برکنار شده حزب بهاراتیا جاناتا سر دادند.


یک مقام پلیس گفت که مقامات در کشمیر، منطقه ای که از سال ها پیش مورد مناقشه هند و پاکستان است، اتصال اینترنت تلفن همراه را برای جلوگیری از هرگونه خشونت قطع کردند.


در احمدآباد، شهر اصلی ایالت گجرات، محل سکونت مودی، معترضان  از جمله کودکان با در دست داشتن پوسترهای دو مقام توهین کننده حزب بهاراتیا جاناتا از پلیس خواستار دستگیری شارما شدند.


خود شارما هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده است و تلاش خبرنگاران برای ارتباط با وی ناکام بوده. او هفته گذشته گفت که قصد جریحه دار کردن احساسات مذهبی کسی را ندارد.


پلیس دهلی نو روز پنجشنبه گفت که شکایتی علیه شارما و همدستانش به دلیل “تحریک مردم و تفرقه اندازی” از طریق رسانه های اجتماعی تنظیم کرده است.


حزب بهاراتیا جاناتا به اعضایش دستور داده است که هنگام صحبت در مورد مذهب در تریبون های عمومی “بسیار محتاط” باشند و گفته است که توهین به هیچ فرقه یا مذهبی را ترویج نمی کند.




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

Leave a Reply