دسته‌بندی نشده

کوهنورد مصدوم بلده مازندران با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شد

نوشهر – ایرنا – رئیس جمعیت هلال احمر نور از سقوط یک کوهنورد در حین صعود به قله آزاد کوه در منطقه کوهستانی بخش بلده شهرستان خبرداد و گفت: این کوهنورد زخمی با بالگرد به مراکز درمانی تهران منتقل شد.


علی اصغر خاکپور جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طبق گزارش های دریافتی کوهنورد ۳۰ ساله غیر بومی حوالی ساعت ۱۸ امروز در محدوده روستای کلاک در مسیر صعود به قله آزاد کوه به ارتفاع سه هزار ۳۰۰ متری این منطقه سقوط کرد. 


وی ادامه داد: نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات بخش بلده نور پس از اطلاع از این حادثه با یک دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد در محل حادثه حضور پیدا کردند و پس از جستجو کوهنورد زخمی را در منطقه ای موسوم به آبشار یافتند که متاسفانه از ناحیه سر، ستون فقرات و قفسه سینه دچار آسیب دیدگی شدید شده بود. 


رئیس جمعیت هلال احمر نور گفت: پس انجام اقدامات اولیه و عملیات امداد هوایی این کوهنورد زخمی توسط یک فروند بالگرد برای مداوا به یکی از مراکز درمانی تهران منتقل شد.


آزاد کوه به ارتفاع چهار هزار و ۳۵۵ متر در منطقه ای از رشته کوه های البرز مرکزی قرار دارد که سمت غرب آن را جاده چالوس ( در فاصله بین گچسر تا سیاه بیشه ) و سمت شمال آن را جاده یوش بلده و سمت جنوب آن را دره و رود وارنگه رود ( یا جاده شمشک دیزین ) تشکیل می دهد.


این کوه نیز مانند کوه های دماوند آمل و علم کوه کلاردشت هرساله در فصول بهار و تابستان مورد اقبال شمار زیادی از کوهنوردان و طبیعت گردها قرار می گیرد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

Leave a Reply