دسته‌بندی نشده

نشست شورای امنیت ملی اوکراین به ریاست زلنسکی برگزار شد


P>به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک دوشنبه شب به نقل از منابع آگاه در اوکراین اعلام کرد: ولودیمیر زلنسکی نشست فوری شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین را برای بررسی اقدامات روسیه در مورد جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک برگزار کرد.


نشریه اوکراینی اوکراینسکایا پراودا در این مورد یادآورشدکه در نشست امروز شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین، امکان به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوگانسک از طرف رئیس جمهور روسیه در مرکز توجه قرار داشت.


این نشست ساعت ۲۱ به وقت مسکو آغاز شد و بیش از یک ساعت بطول انجامید.


به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین اعلام کرد که کی یف می خواهد مناطق خارج از کنترل اوکراین را دوباره به این کشور بازگرداند.


به گفته دانیلوف، تلاش های برای بازگشت مناطق دونباس و کریمه تحت کنترل اوکراین از راههای صلح آمیز صورت خواهد گرفت.


دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین تصریح کرد که کی یف در این مساله از تصمیم های سیاسی و دیپلماتیک پیروی می کند. 


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک امضا کرد.


منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.


Leave a Reply