رییس ستاد اربعین اعلام کرد؛


تهران- ایرنا – معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تأکید براینکه زائران مراسم اربعین حسینی حتما باید قبلا در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند، گفت: ثبت نام در این سامانه حکم داشتن روادید را دارد و بدون ثبت‌نام خروج از مرز ممکن نیست.


«سید مجید میراحمدی» روز سه شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا با اشاره به برگزاری نود و دومین جلسه ستاد اربعین در وزارت کشور افزود: با توجه به توافقات انجام شده با ستاد اربعین عراق و مقامات وزارت کشور عراق، مرز خسروی قطعا باز است و درباره مرزهای تمرچین و باشماق هم با دوستان عراقی توافق شد.  


وی افزود: همچنین قرار شد مرز سومار هم در زمان حضور زایران عراقی برای انتقال موکب ها استفاده و مقرر شد گیت‌های طرف عراقی هم باز شود تا کمترین توقف را در گذرگاه‌های مرزی داشته باشیم.


رییس ستاد اربعین با تأکید بر سه نکته، ثبت‌نام در سامانه سماح را شرط عبور زائران ایران از مرزها دانست و گفت:  اگر زائران در این سامانه ثبت نام نکرده باشد امکان خروج از مرز را ندارند چون ثبت نام در سامانه سماح داشتن حکم روادید است.


میراحمدی داشتن گذرنانه معتبر با اعتبار بیش از ۶ ماه را مسأله دوم و تزریق دو دُز واکسن را نکته سوم برشمرد و اضافه کرد: آنانی که ۶ ماه از تزریق دُز دوم واکسن شان گذشته است حتما باید دُز یادآودی را تزریق کنند چون سامانه «ایران من» به سامانه سماح متصل و اطلاعات زائران همه در این سامانه موجود است.


معاون وزیر کشور با تأکید بر اعزام گروهی به مراسم اربعین امسال اظهار داشت: تا آنجا که امکان پذیر  است زائران را به سفر گروهی الزام می‌کنیم از این رو تأکید شد مساجد محور اعزام باشد تا برای زائران سرپرست انتخاب کنند و مدیریت خدمات و عبور برای آنها تسهیل شود.


وی درعین حال افزود: البته کسی که خارج از گروه هم باشد می‌تواند از مرز عبور کند.


میراحمدی با اشاره به اهمیت بحث مدیریت جمعیت و ایجاد زیرساخت‌ها برای عبور و عدم ازدحام جمعیت، گفت: مدیریت گرما و تأمین آب نوشیدنی هم مطرح است که در مورد نخست سایه‌بان‌ها و در مورد دوم هم کارخانه‌های یخ ایجاد شده است.  


رییس ستاد اربعین تأکید کرد: هیچ دستگاه و مسئولی حق گرفتن یک ریال از زائر بابت ارائه خدمات را ندارد مگر اینکه از قبل این موضوع  در ستاد اربعین بررسی و مصوب شود.



Leave a Reply