دسته‌بندی نشده

طرح شفافیت قوای سه گانه نمایش شفافیت است

تهران – ایرنا – نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح شفافیت قوای سه گانه گفت: این طرح نمایش شفافیت است،کاملا واضح است که به نتیجه‌ای نمی‌رسد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مهرداد ویس کرمی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات طرح شفافیت قوای سه‌گانه،گفت: آیا مسائل محرمانه صرفا منحصر به موارد نظامی و  اهمیت امنیت غذایی کشور کمتر از اطلاعات نظامی است. آیا امروز موشک‌های اوکراین تعیین کننده است یا غلات و روغن اوکراین مسئله تعیین کننده در جنگ است؟


وی ادامه داد: آیا اعلام ذخایر استراتژیک یک کشور اهمیت کمتری از مسائل نظامی دارد؟ این طرح نمایش شفافیت است و آنچه که از این طرح به مجلس باز می‌گردد دو سوم رای می‌خواهد و آنچه به قوای دیگر مربوط است نصف به علاوه یک رای می‌خواهد.


نماینده مردم خرم آباد در مجلس با بیان اینکه این طرح به معنای شفافیت مجلس نیست، خاطرنشان کرد: این طرح با اصول متعددی از قانون اساسی در تضاد است و کاملا واضح است که به نتیجه‌ای نمی رسد.


وی خاطرنشان کرد: این راه نتیجه‌ای نخواهد داشت و ای کاش این بازی از ابتدا شروع نشده بود. چرا که اصل این طرح را نمایش شفافیت می‌دانم و از آنجا برخلاف شرع، قانون اساسی و اخلاق است راه به جایی نخواهد برد.


در ادامه احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به استناد ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس گفت: همه مردم مذاکرات مجلس را از رادیو می‌شنوند، اما مجلس باز قانع نیست و تاکید کرد که  مجلس، تمام موسسات و دستگاه‌ها باید شفاف باشند. اما اینکه گفته می‌شود مجلس نمایش شفافیت می‌دهد، درست نیست بلکه این رویه عین شفافیت است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply