دسته‌بندی نشده

دولت وسط میدان جنگ اقتصادی است وظیفه مجلس کمک به دولت است

 تهران- ایرنا- نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت وسط میدان جنگ اقتصادی است،گفت: وظیفه مجلس است که در این شرایط به دولت کمک کنیم.


حجت الاسلام حسین جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اقدام دولت سیزدهم برای اصلاح نظام یارانه‌ها گفت:دولت آیت الله رییسی به منافع ملی و مصالح مردم توجه  دارد و  اولین دولتی است که به صورت جدی به مصالح و منافع ملی می‌اندیشد بنابراین مجلس باید در موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای گروه‌های هدف، به دولت کمک کند.


دولت وسط میدان جنگ  اقتصادی است/ وظیفه مجلس کمک به دولت است 


نماینده مردم رفسنجان تصریح کرد:دولت وسط میدان جنگ اقتصادی است و با اصلاح ساختارهای اقتصادی برای نسل‌های آینده این کشور برنامه‌ریزی می‌کند و وظیفه مجلس است که در این شرایط به دولت کمک کنیم.


عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: رهبر انقلاب فرمودند«دولت برنامه‌های مهمی اقتصادی در پیش دارد و همه  مردم،دستگاه‌ها و قوای سه گانه باید  به دولت کمک کنند»، رهبر انقلاب با بیان این مطلب وظیفه همه را مشخص کردند.


نمایندگان از نطق های یاس آفرین اجتناب کنند


جلالی با اشاره به نطق برخی از نمایندگان علیه اقدامات دولت گفت: من از مجلس گله‌مند هستم نباید وسط جنگ اقتصادی دولت، نمایندگان نطق‌های یاس آفرین ایراد کنند این موضوع باعث  ایجاد التهاب و تنش در جامعه  می‌شود این معنا ندارد که نماینده‌ای برای جمع آوری رای حوزه انتخابیه  خود در دو سال آینده، در مسیر دولت سنگ اندازی کرده و پشت دولت را خالی و بذر ناامیدی در بین مردم منتشر کند،این رفتارها مشکلی را حل نمی‌کند و راهش نیست.


نماینده مردم رفسنجان بیان داشت:بیانات رهبر انقلاب هشدار به همه بود و خیلی صریح و شفاف به  مجلس گفتند که مواظب باشیم و به دولت کمک کنیم، امسال، سال تولید و دانش بنیان است  و بحث اشتغال زایی و کار آفرینی است باید  مجلس در این راستا اقدام کند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم تصریح کرد:این دولت دلسوز است و دغدغه حل مشکلات مردم را دارد و به دنبال اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی است و ما برای عبور از وضعیت اقتصادی موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب چاره‌ای نداریم جز اینکه ارز ترجیحی را هدفمند کنیم و به گروه‌های هدف برسانیم که  عده ای  از این موضوع سوء استفاده نکنند.


وی با بیان اینکه  بیانات دیروز رهبر انقلاب جز سندهای مهم و منشور اقتصادی است ، افزود: مسولان و مجلس با همکاری هم به دنبال حل مشکلات معیشتی مردم باشند و بدانند با چالش و تنش مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد.


جلالی با بیان اینکه ساماندهی یارانه‌ها به ثبات و پایداری اقتصادی کمک می‌کند،گفت:صحبت دیشب رییس جمهور خوب بود و دولت  باید در اطلاع رسانی تلاش بیشتری  انجام دهد تا بتواند مردم و خواص جامعه را توجیه کنند برخی نمی‌دانند کیفیت استفاده و میزان سهمیه از کالا برگ چگونه است و به چند کالا تعلق می‌گیرد باید  در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد تا بستر این اقدام مهم دولت در جامعه فراهم شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply