دسته‌بندی نشده

خشونتهای مسلحانه بی پایان تیراندازی در شیکاگوی آمریکا قربانی

نیویورک – ایرنا- پلیس آمریکا اعلام کرد بر اثر تیراندازی در ساعات اولیه روز جمعه در مرکز شهر شیکاگو دو نفر کشته و سه نفر دیگرمجروح شده اند.


بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، پلیس شیکاگو در بیانیه ای اعلام کرد که  این تیراندازی حدود  ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد جمعه اتفاق افتاده است. این پنج نفر هنگامی که درحال ترک محل کار خود بوده اند با یک فرد دیگر درگیری لفظی پیدا می کنند که فرد مظنون به سمت آنها تیراندازی می کند.


دو فرد که  حدود ۲۰ سال سن داشتند در محل تیراندازی کشته شده اند و سه نفر دیگر به بیمارستان منتقل شده اند  که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.


پلیس هنوز فرد تیرانداز را بازداشت نکرده است.


این تیراندازی درحالی اتفاق می افتد که شیکاگو اخیرا شاهد افزایش جنایت است به گونه ای که سال ۲۰۲۱  برای شیکاگو مرگبارترین سال در یک ربع قرن پیش بوده است.


به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، از زمان حمله نژادپرستانه در ۱۴ مه در فروشگاه مواد غذایی بوفالو در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ سیاه پوست و بازداشت یک نوجوان سفیدپوست ۱۸ ساله شد، حداقل ۶۳ تیراندازی جمعی در سراسر آمریکا رخ داده است. 


این آمار به این معنی است که در هر روز دو مورد تیراندازی دسته جمعی در این کشور به وقوع پیوسته است که شامل تیراندازی در ۲۴ می‌ در مدرسه ابتدایی راب در یووالدی تگزاس می‌شود که در آن ۱۹ دانش آموز و دو معلم کشته شدند. 


بر اساس داده‌های این نهاد، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است. 


همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. 




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

Leave a Reply