دسته‌بندی نشده

جنگ یمن این کشور را با بزرگ ترین فاجعه انسانی قرن مواجه کرده

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هفتمین سالگرد تجاوز نظامی‌ به رهبری عربستان سعودی به یمن بیانیه ای صادر کرد. 


به گزارش روز پنج شنبه گروه سیاست خارجی ایرنا، در این بیانیه آمده  است: جنگ ویرانگر و محاصره ظالمانه ائتلاف علیه مردم یمن در حالی وارد هشتمین سال می شود که این کشور مقاوم را با بزرگترین فاجعه انسانی قرن مواجه کرده و تبعات مستقیم و غیرمستقیم این جنگ بیش از همه دامن غیرنظامیان، زنان و کودکان بیگناه را گرفته و موجب از بین رفتن زیرساخت‌های حیاتی و امکانات بخش‌های بهداشت و درمان، معیشت، اقتصاد و آموزش یمن شده است.


این بیانیه می افزاید: ائتلاف متجاوز در طی هفت سال اخیر به بمباران و موشک باران اکتفا نکرده  و با استفاده از محاصره غیر انسانی و غیرقانونی به عنوان اهرم فشاری در جهت کسب امتیازات سیاسی و نظامی ، در حال تحمیل بدترین جنگ اقتصادی و شدیدترین محاصره با مسدود کردن راه های دسترسی زمینی، هوایی و دریایی و ممانعت از ورود غذا، سوخت و دیگر مایحتاج ضروری مردم است. 


در این بیانیه تصریح شده است: این جنایت ضد انسانی ائتلاف متجاوز در سایه تداوم فروش سلاح حامیان غربی و آمریکایی آنها و اعمال استانداردهای دوگانه و نگاه جانبدارانه در شورای امنیت سازمان ملل، موجب استمرار نقض تمامی قوانین بین المللی و حقوق بشری در صحنه بحران یمن است.


این بیانیه تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته از هر نوع تلاش و ابتکار عادلانه و عملی جهت رفع محاصره، برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات یمنی- یمنی بدون دخالت خارجی در پرتو تلاش های نماینده ویژه سازمان ملل حمایت کرده و همچنان تنها راه حل بحران یمن را حل و فصل سیاسی با هدایت یمنی ها می داند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply