دسته‌بندی نشده

انسجام و هم افزایی بین نهادهای علمی و اجرایی یک ضرورت جدی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اکنون وقت آن فرا رسیده که به گونه‌ای دیگر به مسائل نگاه و در راستای حل مشکلات حرکت کنیم، گفت: قطعا انسجام و هم‌افزایی یک ضرورت جدی است؛ این در حالی است که ما با مشکلات عدیده مواجهیم، درگیر منابع فیزیکی و مالی با نگاه بخشی شده و هر فرد و نهادی تنها خود را می‌بیند و با یکدیگر اتحاد و همکاری نداریم.


مرتضی دهقانی محمدآبادی امروز، ۳۰ آذر، با حضور در سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از مراکز پژوهشی و فرهنگی این سازمان از جمله خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا بازدید کرد.


وی در جمع مدیران جهاد دانشگاهی خراسان رضوی خطاب به آنان اظهار کرد: ما در مجموعه استانداری باید تلاش کنیم باری از روی دوش شما برداریم و در قبال شما نقش تسهیل‌گر داشته باشیم. این موضوعی است که هم استاندار در مورد آن دغدغه دارد و هم ما در بخش معاونت توسعه مدیریت برای آن تلاش می‌کنیم.


دهقانی افزود: در استان ما آن پیوندی که باید بین ۲ حوزه علمی و اجرایی وجود داشته باشد، شکل نگرفته است. ایجاد این پیوند از طریق تلاش‌های ما و شما محقق می‌شود. ما ظرفیت‌های بی‌نظیری داریم که مورد استفاده قرار نمی‌دهیم. من بر خود فرض می‌دانم که به عنوان یار دوازدهم در کنار مجموعه‌های علمی مختلف از جمله جهاد دانشگاهی حضور داشته باشم. ما می‌خواهیم با افتخار در کنار شما قرار گیریم؛ لذا حضور ما در این مجموعه باز هم ادامه خواهد یافت.


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای انقلابی است و باید خود را با نیازهای روز تطبیق دهد، عنوان کرد: تا کنون جهاد دانشگاهی توانسته نیازهای روز جامعه را به خوبی تشخیص دهد اما لازم است بازنگری‌هایی در این زمینه صورت گیرد. این ما و شما هستیم که باید با تصمیم‌سازی درست، منشاء ایجاد تحولات باشیم.


در حوزه اجرا با برخی بی‌تدبیری‌ها مواجهیم


دهقانی با تاکید بر اینکه تمام مسائل قابل حل است، اضافه کرد: ما در حوزه اجرا بعضا با برخی سوء مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها مواجهیم و جهت‌گیری‌های درستی برای حل مشکلات نداریم. بعضی از مدیران ما حتی نمی‌دانند در کف جامعه چه خبر است. جهاد دانشگاهی در این بخش حرف‌هایی برای گفتن دارد که عملیاتی شده ولی لازم است گفتمان‌های دیگری را هم متناسب با اقتضاء روز تولید کند. همچنین این سازمان اگر تاکنون در مورد موضوعی راهکاری ارائه داده و عملیاتی نشده، این وظیفه ماست که به آن راهکارها توجه کنیم.  


وی تصریح کرد: همه ما باعث ایجاد مشکلات و نواقص اجتماعی هستیم و باید ضمن احصاء مشکلات در هر کدام از حوزه‌ها بررسی کنیم و دریابیم که نسبت نهادهای علمی از جمله جهاد دانشگاهی با این مشکلات چیست. برای حل مشکلات، صرفا تئوری‌پردازی کافی نیست و باید در عمل همت خود را به کار ببندیم. این نیازمند ایجاد ارتباطی تنگاتنگ بین حوزه‌های تخصصی اجرایی با شما مدیران جهاد دانشگاهی است. شما باید در بستر واقعیت‌های مسائل موجود قرار گیرید.


درگیر بخشی‌نگری به منابع شده‌ایم


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اکنون وقت آن فرارسیده که به گونه‌ای دیگر به مسائل نگاه و در راستای حل مشکلات حرکت کنیم، گفت: عمده ضعف هم متوجه ما دولتی‌هاست که به عنوان مقامات اجرایی استان، در سال‌های گذشته به جای رشد، در مسیر نقش‌آفرینی راهبردی و حاکمیتی استان پسرفت کرده‌ایم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

Leave a Reply