دسته‌بندی نشده

افشاگری گاردین از نقش اسراییل در دستکاری انتخابات ۲۰ کشور جهان

هویت چند هکر پیمانکار اسرائیلی که مدعی دستکاری در بیش از ۳۰ انتخابات در ۲۰ کشور سراسر جهان – از جمله آمریکا، انگلیس و کانادا – هستند، فاش شد.


به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این گروه توسط «تل حنان» اداره می‌شود. او مردی ۵۰ ساله است که پیش از این عضو نیروی ویژه اسرائیل بوده، اما حالا با نام مستعار “جورج” و به صورت مستقل فعالیت کرده و گفته می‌شود که به مدت بیش از دو دهه بر انتخابات کشورهای مختلف جهان اثر گذاشته است.


حالا یک کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران، هویت واقعی جورج را فاش کرده است. حنان و گروهش که از اسم رمز «گروه جورج» استفاده می‌کنند با تصویربرداری‌های تحت پوشش و اسنادی که به روزنامه گاردین درز پیدا کرده، شناسایی شده‌اند.


حنان از ارائه جزئیات درباره این اتهامات خودداری کرد و تنها گفت: هر نوع کار خلاف قانونی را تکذیب می‌کند.


این تحقیقات جزئیات خارق‌العاده‌ای را درباره استفاده تسلیحاتی گروه جورج از تحریف اطلاعات منتشر کرده است. آنها خدمات خود را به صورت عمومی برای مداخله در انتخابات‌ها ارائه می‌کنند و ردپایی از خود برجای نمی‌گذارند. این گروه همچنین برای شرکت‌های متقاضی هم کار می‌کند.


حنان به گزارشگران این کنسرسیوم محرمانه گفت که خدمات گروهش در اختیار آژانس‌های اطلاعاتی، کارزارهای سیاسی و شرکت‌های خصوصی قرار می‌گیرد که به دنبال تحریف مخفیانه افکار عمومی هستند. او گفت که گروهش در آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی، ایالات متحده و اروپا فعالیت کرده است.


یکی از مهمترین خدمات گروه جورج یک بسته نرم‌افزاری پیچیده است که «راهکارهای رسانه‌ای موثر پیشرفته» نام دارد. این بسته نرم‌افزاری هزاران حساب ساختگی را در شبکه‌های اجتماعی توییتر، لینکدین، فیسبوک، تلگرام، جی‌میل، اینستاگرام و یوتیوب کنترل می‌کند.


در این پروژه که توسط یک سازمان فرانسوی به نام «داستان‌های ممنوعه» مدیریت شده، روزنامه نگاران در پوشش مشتری به سراغ اعضای گروه جورج رفته و به شکل مخفیانه، بیش از شش ساعت از مکالمات خود را ضبط کردند.

افشاگری گاردین از دست داشتن اسراییل در دستکاری انتخابات ۲۰ کشور جهان
تصویر مخفیانه از تل حنان در دفتر گروه جورج در حومه تل‌آویو 

اطلاعات فاش شده درباره گروه جورج می‌تواند برای اسرائیل سرافکندگی مضاعفی در پی داشته باشد. رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر به دلیل ارائه تسلیحات سایبری که حقوق بشر و دموکراسی را نقض می‌کنند، مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است.


رد پای بعضی از پروژه‌های تل حنان تا وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هم قابل مشاهده است. این وزارتخانه تا این لحظه از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

افشاگری گاردین از دست داشتن اسراییل در دستکاری انتخابات ۲۰ کشور جهان
تصویر مخفیانه از تل حنان در دفتر گروه جورج در حومه تل‌آویو 

حنان در جلسات خود با روزنامه‌نگاران تحت پوشش اعتراف کرد که تاکنون در ۳۳ پروژه انتخاباتی فعالیت داشته که ۲۷ مورد از آنها موفقیت‌آمیز بوده است. او سپس بیان کرد که دو «پروژه بزرگ» در آمریکا را هم مدیریت کرده، اما مدعی شد که مستقیماً در سیاست ایالات متحده دخالت نمی‌کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

Leave a Reply