دسته‌بندی نشده

استیضاح فاطمی امین سیاسی است وزیر صمت باج نمی دهد

تهران-ایرنا-عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی استیضاح فاطمی امین را سیاسی خواند و گفت: وزیر صمت رانت و باج به کسی نمی‌دهد و دنبال حاشیه نیست.


حبیب الله دهمرده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، استیضاح فاطمی امین را سیاسی خواند و گفت: چند پیش سوالی از فاطمی امین در مورد عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتم که در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفت.پس از پیگیری این سوال، حقایقی برای من روشن شد.


نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های وزیر صمت برای حل مشکلات صنایع کشور اظهار داشت: وزیر صمت رانت و باج به کسی نمی‌دهد،صبح تا شب و  شب تا صبح کار می‌کند.


وی با تاکید بر اینکه همه مشکلات صنعت خودرو را نباید به حساب فاطمی امین نوشت، گفت: برخی نمایندگان امری محال را از وزیر انتظار دارند.باید نمایندگان به فاطمی امین کمک کنند، وزیر صمت دنبال حاشیه و رانت نیست نباید همه مشکلات تاریخ صنعت خودرو سازی را به گردن وزیر صمت انداخت.


عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی مسیر حرکت وزارت صمت  را در راستای رشد و پیشرفت کشور خواند و ادامه داد: وزرات صنعت،معدن و تجارت  در حال احیا و ساماندهی معادن رها شده استف که گام مهمی در راستای رونق صادرات مواد معدنی می‌باشد.


دهمرده تاکید کرد: طبق گزارش مرکز آمار و سازمان برنامه و بودجه معدل عملکرد فاطمی امین  از سایر وزرا پایین تر نیست و حتی در برخی موارد بالاتر است.


به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.


مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.


جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت،معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.




Leave a Reply