دسته‌بندی نشده

خاندوزی اولویت وزارت امور اقتصادی در حوزه مالیات کمک به تولید

اصفهان – ایرنا – وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت :اولویت این وزارتخانه در حوزه مالیات کمک به بخش های تولیدی است و بر این اساس وصول مالیات بیشتر تنها از مسیر شناسایی فرارهای مالیاتی و مودیان جدید پیگیری می‌شود.


به گزارش ایرنا، احسان خاندوزی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران دراصفهان افزود: اولویت کنونی دولت رشد تولید و کمک به فعالان و صادرکنندگان است و درآمد دولت اولویت بعدی است زیرا  در غیر اینصورت درآمد پایدار  وجود نخواهد داشت.


خاندوزی تاکید کرد : مطالبه جدی رییس جمهور در حوزه درگاه ملی مجوزها، سهولت بخشیدن به فرآیند کسب مجوز توسط کارآفرینان، دانش آموختگان دانشگاهی و جوانان و نخبگانی است که می توانند با سرعت بیشتری وارد کسب و کارشوند اما ماه‌ها پشت در اداره ها و دستگاه‌های اجرایی مانده اند.


وی اضافه کرد: در مدتی که درگاه ملی مجوزها را در دوره تکلیف قانونی از پنجم فروردین ۱۴۰۱ تا امروز به سرانجام رساندیم، حدود ۳۹۰ هزار درخواست مجوز کسب و کار به این درگاه رسیده است و از این تعداد نزدیک ۱۱۵ هزار فعال اقتصادی بدون هیچ مراجعه ای به دستگاه‌های اجرایی کشور و حتی بدون رد و بدل کردن یک برگ کاغذ و بطور کامل برخط مجوز کسب و کار خود را در منزل یا محل کار چاپ کردند و شروع به کسب و کار کردند.


خاندوزی بیان کرد: اما حدود ۱۵۰ هزار مجوز توسط دستگاه‌های اجرایی بدون پاسخ باقیمانده که این موضوع را در جلسه اخیر هیات دولت به سایر وزیران اعلام کردم.


وی تاکید کرد: بر اساس تکلیف قانونی از شهریور ماه باید این رویه را اتخاذ می کردیم و مطالبه شخص رییس جمهور است که در مورد کمک به تولیدکنندگان هیچ مسامحه و ملاحظه ای نباید وجود داشته باشد و در صورتی‌که دستگاه‌ها از ماه آینده نتوانند در مهلت مقرر پاسخ درخواست کنندگان مجوز کسب و کار را قبول کنند و یا در صورتی‌که این درخواست ها را رد می کنند باید با دلایل مُتقن اعلام کنند که به چه دلیلی به فعال اقتصادی مجوز کسب و کار صادر نشده است.


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در صورتی که این اتفاق رخ ندهد آمادگی کامل داریم تا از طریق درگاه ملی مجوزها برای متقاضیان اقدام به صدور مجوز کسب و کار کنیم و فعالان اقتصادی را از مُعطلی نجات دهیم.


سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز وارد اصفهان شد و  در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان و ستاد تجهیز درآمد استان اصفهان شرکت کرد؛  رییس کل سازمان امور مالیاتی و  رییس ستاد تسهیل کشور در این سفر خاندوزی  را همراهی می‌کنند.







وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما