آیت الله مهدوی کنی به دلیل انتقادپذیری محبوب جریان های سیاسی

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: آیت‌الله مهدوی کنی حتی زمانی که انتقاد داشتیم، از نقدها دلگیر نمی‌شد و همین رفتار او را دوست‌داشتنی کرده بود. ما به او عشق می‌ورزیدیم و خداوند او را به دلیل این رفتار دوست‌داشتنی در میان گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نیز محبوب کرده بود.


به گزارش ایسنا، اصغر افتخاری، رئیس دانشگاه امام صادق(ع)، در آیین نکوداشت آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به تاریخچه تأسیس این دانشگاه و تلاش‌های ایشان در این زمینه، اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی کنی در همان ابتدای انقلاب، نقطه مهمی را برای آینده کشور و تربیت نسل جوان طراحی و عملیاتی کردند.


وی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی برای هدایت حوزه آموزش عالی کشور، پیشنهاد تأسیس این دانشگاه را داد و مبنا را بر تربیت انسان قرار داد. بر این اساس، آموزش و پژوهش را برای این انسان مهذب و تربیت‌شده تعریف می‌کرد.


وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی با این نظریه، نظام آموزش عالی را به چالش کشاند و نظامی را معرفی کرد که بر مبنای تربیت بود، گفت: این الگو همچنان شایسته توجه و ارزیابی است و باید ظرفیت‌های آن را به‌درستی دید. هر چقدر از تربیت غفلت کنیم، ضرر خواهیم کرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید