فعالیت ۶۰۰ ورزشکار مدال آور در ملایر

ایسنا/همدان رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با بیان اینکه امروز ورزش این شهرستان در صدر استان همدان قرار دارد، افزود: بیش از ۱۲ هزار ورزشکار وابسته به اداره ورزش و جوانان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد بیش از ۹۰۰۰ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند.


حمیدرضا سپهری نیا بعدازظهر یکشنبه ۶ آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه سرانه ورزشی شهرستان ملایر بسیار بالاست و ورزشکاران ما در ۴۰ رشته تخصصی در قالب ۵۰ هیئت ورزشی مشغول فعالیت هستند، افزود: ۶۰۰ ورزشکار مدال آور در عرصه‌های جهانی، آسیایی و ملی داریم.


وی با اشاره به اینکه اکنون عرصه ورزش ملایر موفقیت‌های بسیار زیادی را به خود دیده است، اظهار کرد: ورزشکاران ملایری پتانسیل و ظرفیت بالای استان همدان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به شمار می‌روند و ما دارای قهرمانان فراملی و استانی زیادی هستیم.


این مقام مسئول با بیان اینکه تربیت ورزشکاران قهرمان در تمام رشته‌های ورزشی در اولویت ما قرار دارد، اظهار کرد: شهر سالم در گرو فعالیت‌های ورزشی است و ما معتقدیم که رونق ورزش‌های همگانی، سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.


سپهری نیا با تاکید بر اینکه اداره ورزش و جوانان ملایر اعتبار و بودجه خاصی ندارد و تمام اعتبارات خود را در قالب فعالیت‌های ورزشی هیئت‌های ورزشی دریافت می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ مکان ورزشی متعلق به دولت و ۷۸ باشگاه خصوصی در سطح این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.


رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر یادآور شد: ۲۵ باشگاه طی سه سال گذشته تاسیس شده‌ و ما در سطح شهرستان در خصوص ثبت و احداث باشگاه ورزشی با اقبال عمومی مواجه هستیم؛ چرا که از نظر بعد اقتصادی ایجاد باشگاه ورزشی برای موسسین آن به صرفه است.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ورزش همگانی ملایر به سمت همه‌گیری پیش می‌رود، افزود: شش باشگاه ورزشی نیز در دست ثبت شدن هستند، همچنین فوتسال ما در لیگ دسته سه کشوری دارای تیم است و خیلی از ورزشکاران ملایری به مسابقات آسیایی و جهانی طی سال‌های گذشته اعزام شده و افتخارات فراوانی را کسب کرده‌اند.


سپهری نیا به برگزاری اردوهای ورزشی در طول سال اشاره کرد و گفت:  ۴۴۰ مربی و ۲۵۵ داور حرفه‌ای در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند، همچنین ۱۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در نقاط پر ازدحام شهرستان علاقمندان به ورزش همگانی، خدمات دهی می‌کنند.


وی یادآور شد: در روز جمعه گذشته میزبان همایش استانی «ورزش در آبادی» در روستای بزرگ ازناو ملایر به عنوان پرجمعیت‌ترین روستای استان همدان بودیم که با استقبال قابل توجهی مواجه شد و با همکاری ارگان‌ها و نهادهای مختلف افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان جایزه به شرکت کنندگان در همایش پیاده‌روی اهدا شد.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این همایش‌ها، ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی، پای کارآمدن مردم، رونق ورزش‌های همگانی، مقابله با کم تحرکی، معرفی پتانسیل‌های شهرستان و رونق گردشگری است.


سپهری نیا به برگزاری و میزبانی جام‌های مختلف در طول سال همچون جام رمضان، جام پرچم، جام‌های نوروزی، همایش‌های کشوری و استانی و برنامه‌های مناسبتی چون دهه فجر و هفته دولت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷ پروژه مهم ورزشی در سطح شهرستان در دست اقدام و پیگیری است.


این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبارات ورزشی سال گذشته ۴۶ میلیارد تومان و ارتباط ورزشی امسال ۴۲ میلیارد تومان بوده است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده طی سه سال گذشته هفت مکان ورزشی که قبلا تعطیل شده بودند، احیا شدند و الان در حال حاضر به خدمات دهی می‌پردازند.


وی به افتتاح زمین چمن مصنوعی اسلامشهر آقگل و احداث پنج زمین چمن مصنوعی در روستاهای مختلف به همت خیرین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر «تیم فوتبال آریان ملایر» با موفقیت کار خود را آغاز کرده است و آینده روشنی در پیش رو دارد.


رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با بیان اینکه ما برای فعالیت این تیم و اینکه تیم فوتبال دست دوم لیگ برتر را در شهر خود نگه داریم حدود یک میلیارد تومان هزینه کردیم،گفت: قطعاً حضور و فعالیت تیم فوتبال آریان ملایر، نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی و معرفی پتانسیل‌های برجسته شهرستان در حوزه برندهای ملی خواهد بود.


سپهری نیا بر لزوم حمایت همه جانبه از این تیم فوتبال تاکید کرد و افزود: وجود و فعالیت این تیم قطعاً باعث پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، استعدادیابی و حضور ورزشکاران در لیگ‌های برتر کشوری می‌شود.


رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با اشاره به اینکه ما دست هیئت فوتبال را برای انجام کمک‌های زیرساختی به تیم فوتبال آریان ملایر باز گذاشته‌ایم، افزود: موفقیت تیم فوتبال ربطی به عملکرد هیئت فوتبال و یا عملکرد اداره ورزش و جوانان ندارد؛ ما در حد توان مساعدت‌های خود را انجام می‌دهیم و امیدواریم در سطح ملی بدخشد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید