فرمانده پایگاه دریابانی قشم در گفت و گو با ایرنا؛


قشم – ایرنا – فرمانده پایگاه دریابانی قشم از توقیف سه فروند شناور یک باند قاچاق دام زنده و دستگیری ۶ قاچاقچی حرفه ای در ۲۴ ساعت گذشته با تلاش مرزبانان ناو گروه شناوری این پایگاه در آب‌های این جزیره خبر داد.


سرهنگ صفر متاجی بامداد شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مرزبانان ناو گروه شناوری پایگاه دریابانی قشم موفق شدند با توقیف سه فروند شناور حامل محموله‌ های دام قاچاق در ۲۴ ساعت گذشته یک باند قاچاق احشام را متلاشی کنند.


وی با بیان اینکه این محموله‌های قاچاق شامل ۹۷ راس گوسفند و دام زنده است، گفت: در این عملیات دریایی، علاوه بر توقیف سه فروند شناور، ۶ نفر از قاچاقچیان نیز دستگیر شدند.


فرمانده پایگاه دریابانی قشم ارزش دام های  کشف شده را چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.


یک باند قاچاق دام زنده در آب های قشم متلاشی شد


سرهنگ متاجی با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد داشتند به وسیله قایق‌های تندرو این محموله‌های ارزشمند دام زنده را به  کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند، افزود: خوشبختانه با اقدام به موقع و عملیات ضربتی مرزبانان قشم، از خروج این محموله‌های ارزشمند دام از مرزهای کشور و خسارات ناشی از آن جلوگیری شد.


وی تاکید کرد: دریادلان پایگاه دریابانی قشم با قاطعیت و اشراف کامل شبانه روزی بر مرزهای آبی این خطه از میهن اسلامی نظارت کامل دارند و مقابله با قاچاق دام زنده، قاچاق سوخت و برخورد با افراد سودجو را در دستور کار خود قرار داده‌ اند.


به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.


استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.


جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.


این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

Leave a Reply