دسته‌بندی نشده

نرخ جدید مجازات مراکز غیرقانونی کاریابی اعلام شد

تهران – ایرنا – دولت، مجازات نقدی مندرج در قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار را به ترتیب یکصد میلیون، ۴۰۰ میلیون و ۷۰۰ میلیون ریال تعیین کرد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، در اجرای تبصره (۱) ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مبنی بر اعمال قیمت‌های ترجیحی برق و گاز طبیعی با لحاظ مناطق جغرافیایی و نوع، میزان و زمان مصرف و نیز با توجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی اداره کل هواشناسی درباره شرایط آب و هوایی شهرستان بشرویه، هیأت وزیران مصوب کرد این شهرستان به مدت دو ماه (از ابتدای تیر ماه تا پایان مرداد ماه) به‌عنوان منطقه گرمسیر (۴) تعیین شود.


هیأت وزیران همچنین مصوبه مربوط به تعدیل مجازات‌های نقدی جرایم و تخلفات مندرج در قوانین را به‌منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع ایراد قانونی آن اصلاح کرد که به موجب اصلاحیه انجام شده، مبالغ مجازات نقدی مندرج در ماده واحده قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار به ترتیب یکصد میلیون ریال، ۴۰۰ میلیون ریال و ۷۰۰ میلیون ریال تعیین شد.


 اصلاح آیین‌نامه استفاده از اسناد خزانه برای تسویه بدهی‌های انتقالی به شرکت‌های دولتی


هیأت وزیران به‌منظور امکان استفاده از اسناد خزانه برای تسویه بدهی‌های انتقال یافته به شرکت‌های دولتی، آیین‌نامه جزء (۱) بند (ز) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور درباره تسویه بدهی‌ها و مطالبات خود با اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق صدور اسناد خزانه را اصلاح کرد.


به موجب اصلاحیه فوق، مطالبات قطعی معوق دولت شامل مطالبات دستگاه‌های طلبکار از اشخاص متقاضی بابت منابع عمومی دولت به استثنای منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی و درآمدهای دارای مصارف خاص (درآمد – هزینه) است که در چارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۹ ایجاد شده باشد.


Leave a Reply