دسته‌بندی نشده

معاون استاندار ۷۰ درصد دستورات رییس جمهور در سفر به استان سمنان

سمنان – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۷۰ درصد ۲۴ دستور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در سفر سال گذشته به استان اجرایی شد.


محمد حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: تقویت ملاقات عمومی برای رفع مشکلات مردم، رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای، ساماندهی معادن و ارتقای خدمات بهداشتی در مناطق محروم از جمله دستورات رییس جمهور در سفر به استان سمنان بود.


معاون استاندار: ۷۰ درصد دستورات رییس جمهور در سفر به استان سمنان اجرایی شد


وی بیان کرد: تخصیص اعتبار برای تجهیز مرکز درمان ناباروری، ایجاد قطب دامپروری در مهدیشهر و تکمیل طرح‌های نیمه تمام از دیگر دستورهای رییس جمهور در سفر به استان سمنان بود.


معاون استاندار سمنان تصریح کرد: ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان سمنان شناسایی شده که اکنون با دستور رییس جمهور در هشت نقطه رفع خطر شده و رفع خطر دیگر نقاط حادثه‌خیز نیز در دست پیگیری است.


وی یادآور شد: تخصیص یک میلیون متر مکعب آب برای معادن جنوب استان سمنان در مناطقی از جمله طرود در دامغان جزو اقداماتی است که پیرو دستورات رییس جمهور در سفر به استان اجرایی شده است.


حمیدی خاطر نشان کرد: پرداخت اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان طی سه مرحله برنامه‌ریزی شد که اکنون درخواست ۱۵۰ میلیارد تومان مربوط به مرحله دوم تخصیص است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: سفر آیت الله رئیسی به استان خیر و برکات زیادی داشته و موجی از امید و اعتماد را در دل مردم این استان ایجاد کرده است. 


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان سفر کرد.


آیت‌الله رئیسی و شماری از اعضای هیات دولت در قالب نهمین سفر استانی میهمان مردم استان سمنان شدند که این سفر به همراه ۵۴١ مصوبه در سمنان، در کنار تلاش برای رفع مشکل‌ها، دلگرمی مردم به آینده و اعتماد را به مردم دیار دارالمرحمه بازگرداند و اکنون خبر خوش جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی مصوبه سفر رییس‌جمهور از سوی مسوولان استان، بار دیگر کام مردم ولایتمدار استان سمنان را شیرین کرد. 


بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از سوی مرکز آمار کشور، جمعیت استان سمنان با هشت شهرستان، ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر است. 


بر این پایه، شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر یک بیش از ۲۰۰ هزار نفر، دامغان نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، گرمسار ۸۰ هزار نفر، مهدیشهر ۵۰ هزار نفر، میامی ۴۰ هزار نفر، سرخه ۲۰ هزار نفر و آرادان ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند. 


سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود. 


این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است. 


سمنان با برخورداری از ۲ هزار و ۱۶ کیلومتر راه در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ۲ فرودگاه بین‌المللی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و ایستگاه راه‌آهن فعال که روزانه بیش از ۲۰ رام قطار از آن عبور می‌کند در زمینه حمل و نقل نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. 


در حالی سالانه افزون بر ۱۵ میلیون زائر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند که دست کم یک شب در استان اقامت می‌کنند.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما “http://cooldl.net/”>سایت مرجع دانلود فیلم “https://safaryaar.com/tour/dubai”>تور دبی