دسته‌بندی نشده

طرز تهیه نون خامه ای توپک های رویایی را خودتان بسازید

هرچند ممکن است طرز تهیه نون خامه‌ای کمی سخت باشد اما با کمی دقت و رعایت تمام مقادیر و اندازه‌ها می‌توانید آن را به راحتی درست کنید.


هرچند ممکن است طرز تهیه نون خامه‌ای کمی سخت باشد اما با کمی دقت و رعایت تمام مقادیر و اندازه‌ها می‌توانید آن را به راحتی درست کنید.


مواد لازم برای تهیه نون خامه‌ای:


طرز تهیه و دستور پخت نون خامه‌ای:


۱. کره، شکر و آب را در ظرف مناسبی روی حرارت کم مدام هم می‌زنیم تا کره و شکر ذوب شوند و آب بجوشد.


۲. وقتی آب به نقطه جوش رسید و چند جوش ریز زد تمام آرد را به یکباره اضافه کنید و خوب و تند تند هم بزنید تا خمیرش مثل حلوا در ظرف جمع شود.


۳. بعد از چند ثانیه از روی حرارت بردارید و در ظرف دیگر بریزید و اجازه دهید تا خمیر ۱ الی ۲ ساعت کاملا خنک شود. دقت کنید آرد از قبل ۱ الی ۲ بار الک شده باشد.


۴. در این مرحله فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. چون موقع گذاشتن خمیر نان باید فر کاملا داغ شده باشد.


۵. در ظرف دیگری تخم‌مرغ‌ها را با همزن دستی هم بزنید به طوری که از لختی در بیاید. خمیر آماده شده را با همزن برقی هم بزنید و بعد از کمی همزدن تخم مرغ‌ها را کم کم در چند مرحله به خمیر اضافه کنید تا کاملا جذب خمیر شوند.


۶. و در هر مرحله حدود ۳ الی ۴ دقیقه تخم مرغ‌ها را با خمیر هم بزنید. خمیر آماده کاملا کشدار و براق می‌شود.


۷. در مرحله آخر هم‌زدن خمیر هم، بیکینک پودر و وانیل را اضافه کنید تا هم خمیر کمی پف کند و هم بوی بد تخم مرغ از خمیر گرفته شود.


۸. خمیر آماده شده را داخل قیف با ماسوره شکوفه بریزید. کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر نان‌ها را با فشار قیف به اندازه یک گردو یا کمی بزرگتر داخل سینی با فاصله بچینید.


۹. اگر بخواهید نان خامه‌ای‌های بزرگتر درست کنید باید فشار بیشتری به قیف بدهید و یا از ماسوره بزرگتری استفاده کنید.


۱۰. نان خامه‌ای باید به مدت نیم ساعت با دمای ۲۰۰ درجه پخته شود و حجمش دو تا ۳ برابر شود. نان خامه‌ای پخته شده باید پوک و توخالی باشد.


۱۱. بعد از سرد شدن ته نان‌ها را سوراخ کوچکی ایجاد کنید تا بتوانید خامه را داخل آن پر کنید.


۱۲. در مرحله بعد باید خامه را آماده کنید. به این شکل که خامه قنادی شیرین شده را در دمای محیط کمی نرم شود تا بتوان با همزن همش زد .


۱۳. خامه قنادی را با دور تند همزن چند دقیقه هم بزنید تا فرم بگیرد و پف کند.


۱۴. خامه فرم گرفته شده را با کمک یک قیف و ماسوره که خیلی هم مهم نیست چه شکلی باشد داخل نان‌های سوراخ شده می‌ریزیم در حدی که داخلش پر شود.


۱۵. نان خامه‌ای‌های آماده شده را می‌توانید با شکلات کاکائو یا سفید ذوب شده تزیین کنید وحدود ۱ تا ۲ ساعت در یخچال نگه دارید تا خیسی خامه نان‌ها را نرم کند.  


Leave a Reply