دسته‌بندی نشده

دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با سفرای آلمان و هند

تهران – ایرنا – معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دیدار با سفرا و نمایندگان دائم آلمان و هند در وین، درباره ضرورت زمینه‌سازی و انعقاد قراردادهای جدید اقتصادی توافق کردند.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، مهدی صفری معاون دیپلماسی وزیر امورخارجه کشورمان، عصر دوشنبه در حاشیه مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه، با سفرا و نمایندگان دائم آلمان و هند در وین ملاقات و درباره بسط و تحکیم روابط اقتصادی دوجانبه در حوزه‌های مختلفی همچون نفت، امور بانکی، امور بندری و شرکت‌های اقتصادی بحث و تبادل نظر کرد.


در این ملاقات، طرفین ضمن تأکید بر ضرورت آمادگی برای زمینه‌سازی و انعقاد قراردادهای جدید اقتصادی، توافق کردند تا به رایزنی‌های خود در این زمینه ادامه داده و مسیر را برای ارتقای روابط دوجانبه در این حوزه هموار کنند.


دور هشتم مذاکرات لغو تحریم‌ها که از ششم دی ماه سال جاری در وین آغاز شده، یکی از طولانی‌ترین دورهای مذاکرات است و شرکت‌کنندگان سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند. قریب به اتفاق هیأت‌ها اذعان دارند که گفت‌وگوها به‌رغم پیچیدگی برخی مسائل رو به جلو و در مسیر پیشرفت است.


Leave a Reply