دسته‌بندی نشده

تصمیمات مهم ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت اقلام اساسی در آستانه

تهران – ایرنا – معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به تصمیمات ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت گوشت، برنج، روغن‌ و پوشاک و لوازم‌ خانگی در آستانه نوروز و ماه رمضان، گفت: اجازه نمی‌دهیم‌ گرانفروشی و نوسان قیمت‌ها کام مردم را تلخ کند و با جدیت پای کنترل قیمت کالاهای مؤثر در سبد خانوار می‌ایستیم‌.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، بیست و یکمین جلسه ستاد تنظیم بازار عصر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و تصمیمات مهمی در جهت کاهش قیمت برخی اقلام و کالاهای اساسی اتخاذ شد.


محمد مخبر در این جلسه با تأکید بر اینکه دولت بر سر منافع مردم با احدی تعارف ندارد، گفت: دولت نمی تواند نسبت به سفره و وضعیت معیشتی مردم بی تفاوت باشد.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم گرانفروشی و نوسان قیمت ها، کام مردم را در این ایام تلخ کند. باید محکم و با جدیت پای نظارت و کنترل قیمت اقلام و کالاهای موثر در سبد خانوار بایستیم.


در این جلسه که وزرای صنعت معدن وتجارت، جهاد کشاورزی، دادگستری، اقتصاد و راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، پس از ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت روغن خوراکی، تصمیمات لازم برای تأمین ارز مورد نیاز روغن اتخاذ و مقرر شد روند تأمین روغن برای عرضه در بازار تسریع شود.


کاهش قیمت برنج هندی از ۲۵ هزارتومان به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی از ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان از دیگر تصمیماتی بود که در این جلسه اتخاذ شد.


در این نشست همچنین مقرر شد قیمت گوشت منجمد گوساله از ۱۱۷ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد.


وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از عرضه مستقیم ۴۵۰۰ قلم کالا در فروشگاه های مختلف در سطح کشور ارائه کرد و گفت: اتحادیه پوشاک نیز در ۱۲۵ واحد بزرگ از ۱۰ اسفند تا ۲۰ فروردین عرضه مستقیم پوشاک را فعال خواهد کرد و در این طرح با مشارکت گسترده اصناف فعال در حوزه پوشاک، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف ارائه خواهد شد.


همچنین پیرو جلسه وزارت صمت با تولیدکنندگان لوازم خانگی مقرر شد تا وضعیت قیمت ها دراین بازار به زمان شروع به کار دولت در شهریورماه بازگردد و اقدامات لازم برای تأمین ۴۹۶ هزار جهیزیه با تخفیف مناسب برای زوج های جوان صورت گیرد.


در ادامه این جلسه گزارش هایی مبنی بر عدم همکاری برخی واحدهای تولیدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان روند قیمت اقلام برخی از این واحدها نظیر گروه کارخانجات صنعتی تبرک را مورد بررسی قرار داده وگزارش آن را به ستاد تنظیم بازار اعلام کند.


Leave a Reply